Laatste nieuws

3 februari 2017 Overlijden algemeen directeur Hans Bol

Met grote verslagenheid moeten wij u melden dat op 3 februari 2017 is overleden onze algemeen directeur Hans Bol. Hans was al geruime tijd ziek.

 

Voor meer informatie verwijzen wij u naar bol.nl/condoleance

1 november 2016 Primeur voor SuperOil in Dronten

De nieuwe oplegger is een fonkelnieuw concept waarvan SuperOil de primeur geniet, een tankwagen met een inhoud van 48.000 liter maar wel twee meter kortere lengte. De twee achterste assen van de drieassige oplegger zijn elektrisch meesturend, daarmee behoudt hij de wendbaarheid van de kleinere wagens.

17 juni 2016 Introductie SuperOil Al meer dan 50 jaar verzorgt BOL Handelsonderneming B.V. voor u de levering van diesel en andere producten op de door u gewenste locaties. Om onze herkenbaarheid als leverancier voor diesel en andere brandstoffen te benadrukken introduceren wij SuperOil. 11 april 2016 Nieuwe dieseltanks geleverd 6 nieuwe dieseltanks werden afgelopen week afgeleverd bij BOL. Deze tanks zijn uiteraard bestemd voor klanten van BOL. Het betreft 5 maal een 5m3 tank en eenmaal een 4m3 tank. Heeft u interesse in een nieuwe dieseltank? Neem dan contact met ons 7 april 2015 AdBlue voor personenauto's In vrachtwagens is het gebruik van AdBlue-toevoeging al jaren gebruikelijk om aan de Euro 5 en Euro 6 norm te kunnen voldoen. Ook in personenauto's zien we dit nu vaker terug.  Volgende 5 items >>

Helft boeren niet klaar voor tankeisen

12 november 2014

Doetinchem – Meer dan de helft van de boeren voldoet nog niet aan de eisen voor dieseltanks. Dat zegt Theo Cramer, lid van de Kiwa-commissie die zich bezighoudt met de regulering omtrent dieseltanks. De bedrijven hebben geen goedgekeurde dieseltank of niet de benodigde certificaten.

Per 1 januari is het verplicht om zowel een tank- als installatiecertificaat bij een dieseltank te hebben.

Vooral dat tweede certificaat is bij veel oudere tanks niet aanwezig. Dieseltanks die ouder zijn dan vijftien jaar moeten vervangen worden, jongere dieseltanks kunnen gekeurd worden om alsnog in aanmerking te komen voor het installatiecertificaat.  Bij tankleveranciers groeit de vraag nu richting het einde van het jaar echter enorm, waardoor de wachttijd flink is opgedreven. "Alles wat nu nog binnenkomt wordt pas in januari geïnstalleerd of gekeurd," aldus Cramer. Daardoor zullen veel boeren de uiterste gedoogdatum van 1 januari 2015 niet gaan halen. Daarnaast wachten veel mensen nog altijd af. Eerder zou in 2011 al de KIWA-certificering verplicht worden gesteld, maar toen bleek dat veel landbouwbedrijven dit niet gingen halen verlengde de regering de overgangstermijn.

Onterecht volgens Cramer, omdat het er alleen maar toe heeft geleid dat mensen nog langer gingen wachten. "Iedereen heeft vier jaar de tijd gehad om hun certificaten op orde te krijgen. Ik begrijp dat mensen afwachtend zijn door de veranderende houding van de overheid, zoals het besluit wat betreft afgewerkte olie dat weer is teruggedraaid, maar uiteindelijk is deze niet verantwoordelijk als boeren hun certificering op 1 januari niet op orde hebben."

 

Bron: boerderij.nl

 

Meld u aan voor de nieuwsbrief van BOL

Aanmelden
  • BOL Installatiewerk is
    Kiwa gecertificeerd