Laatste nieuws

3 februari 2017 Overlijden algemeen directeur Hans Bol

Met grote verslagenheid moeten wij u melden dat op 3 februari 2017 is overleden onze algemeen directeur Hans Bol. Hans was al geruime tijd ziek.

 

Voor meer informatie verwijzen wij u naar bol.nl/condoleance

1 november 2016 Primeur voor SuperOil in Dronten

De nieuwe oplegger is een fonkelnieuw concept waarvan SuperOil de primeur geniet, een tankwagen met een inhoud van 48.000 liter maar wel twee meter kortere lengte. De twee achterste assen van de drieassige oplegger zijn elektrisch meesturend, daarmee behoudt hij de wendbaarheid van de kleinere wagens.

17 juni 2016 Introductie SuperOil Al meer dan 50 jaar verzorgt BOL Handelsonderneming B.V. voor u de levering van diesel en andere producten op de door u gewenste locaties. Om onze herkenbaarheid als leverancier voor diesel en andere brandstoffen te benadrukken introduceren wij SuperOil. 11 april 2016 Nieuwe dieseltanks geleverd 6 nieuwe dieseltanks werden afgelopen week afgeleverd bij BOL. Deze tanks zijn uiteraard bestemd voor klanten van BOL. Het betreft 5 maal een 5m3 tank en eenmaal een 4m3 tank. Heeft u interesse in een nieuwe dieseltank? Neem dan contact met ons 7 april 2015 AdBlue voor personenauto's In vrachtwagens is het gebruik van AdBlue-toevoeging al jaren gebruikelijk om aan de Euro 5 en Euro 6 norm te kunnen voldoen. Ook in personenauto's zien we dit nu vaker terug.  Volgende 5 items >>

Verhoging brandstofaccijns wordt niet teruggedraaid

28 mei 2014

De verhoging van de brandstofaccijns wordt niet teruggedraaid. Staatssecretaris Eric Wiebes heeft niet kunnen achterhalen of er door die verhoging in de grensstreek minder wordt getankt, waardoor de accijnsopbrengsten dalen.

Wiebes liet de Belastingdienst dit onderzoek doen. Die schakelde benzineproducenten in. Beide kunnen geen zekerheid verschaffen of de accijnsverhoging van begin dit jaar wel of niet grenseffecten heeft.

Betrouwbare bronnen in Den Haag melden dat dit de strekking is van een brief van Wiebes aan de Tweede Kamer die vandaag in de ministerraad wordt behandeld. De conclusies van de staatssecretaris staan haaks op de constateringen van de oppositie in de Kamer. Vooral het CDA heeft er bij monde van Kamerlid Pieter Omtzigt op aangedrongen dat het kabinet onderzoekt wat de effecten zijn van de verhoging van de accijns op brandstof.

Over de grens
De oppositie is ervan overtuigd dat Nederlanders daardoor over de grens in Duitsland en België gaan tanken, omdat benzine en diesel daar goedkoper zijn door lagere belastingen. Omdat daar ook alcohol en tabak goedkoper zijn, eveneens door lagere accijnzen, en de tankende automobilisten dat voordeel combineren met de voordeliger brandstof, loopt de schatkist volgens auto-organisatie Bovag circa 1,3 miljard euro mis.

Het zou daarbij gaan om 1 miljard euro aan accijns- en btw-derving, 40 miljoen accijnsderving op met name bier en 250 miljoen accijnsderving op tabak. Daarmee zouden de extra inkomsten door de hogere accijns wegvallen en zou de accijnsverhoging de schatkist geld kosten in plaats van opleveren. Bovendien, stellen de brandstof-lobby en CDA'er Omtzigt, zet de accijnsverhoging werkgelegenheid in de grensstreek op het spel. Volgens de Bovag betekenen de accijnsverhogingen de nekslag voor een groot deel van de 890 tankstations in de grensstreek, waarvan er 560 zijn bemand.

Geheel andere uitkomst
Dat Wiebes met een geheel andere uitkomst komt, zal hem door belangengroepen, werknemers in de grensstreek en de oppositie niet in dank worden afgenomen. Naar het onderzoek van Wiebes is lang uitgekeken. Hij heeft steeds gezegd dat hij de data nodig had van drie maanden voordat hij een conclusie kon trekken. Het lijkt er nu op dat die drie maanden niet genoeg zijn geweest. Dat Belastingdienst noch de benzinemaatschappijen grenseffecten hebben kunnen vinden, zal de roep om meer onderzoek niet doen verstommen.

Bron: Volkskrant

 

Meld u aan voor de nieuwsbrief van BOL

Aanmelden
  • BOL Installatiewerk is
    Kiwa gecertificeerd