Laatste nieuws

3 februari 2017 Overlijden algemeen directeur Hans Bol

Met grote verslagenheid moeten wij u melden dat op 3 februari 2017 is overleden onze algemeen directeur Hans Bol. Hans was al geruime tijd ziek.

 

Voor meer informatie verwijzen wij u naar bol.nl/condoleance

1 november 2016 Primeur voor SuperOil in Dronten

De nieuwe oplegger is een fonkelnieuw concept waarvan SuperOil de primeur geniet, een tankwagen met een inhoud van 48.000 liter maar wel twee meter kortere lengte. De twee achterste assen van de drieassige oplegger zijn elektrisch meesturend, daarmee behoudt hij de wendbaarheid van de kleinere wagens.

17 juni 2016 Introductie SuperOil Al meer dan 50 jaar verzorgt BOL Handelsonderneming B.V. voor u de levering van diesel en andere producten op de door u gewenste locaties. Om onze herkenbaarheid als leverancier voor diesel en andere brandstoffen te benadrukken introduceren wij SuperOil. 11 april 2016 Nieuwe dieseltanks geleverd 6 nieuwe dieseltanks werden afgelopen week afgeleverd bij BOL. Deze tanks zijn uiteraard bestemd voor klanten van BOL. Het betreft 5 maal een 5m3 tank en eenmaal een 4m3 tank. Heeft u interesse in een nieuwe dieseltank? Neem dan contact met ons 7 april 2015 AdBlue voor personenauto's In vrachtwagens is het gebruik van AdBlue-toevoeging al jaren gebruikelijk om aan de Euro 5 en Euro 6 norm te kunnen voldoen. Ook in personenauto's zien we dit nu vaker terug.  Volgende 5 items >>

Te klein mangat in opslagtank: wel of niet vervangen voor 1 juni?

30 maart 2011

Het is onduidelijk of er nou een nieuwe dieselolietank aangeschaft moet worden voor 1 juni 2011 als er een te klein mangat in de tank zit. Volgens het huidige Besluit Landbouw Milieubeheer moeten tanks met een bouwjaar voor 1996 die geen mangat hebben of een inspectieopening die kleiner is dan 0,3 meter, per 1 juni 2011 buiten gebruik worden gesteld.

 

Op dit moment wordt er aan gewerkt om alle agrarische milieuvoorschriften onder te brengen in een Algemeen Activiteitenbesluit Milieubeheer. Hierin staat dat per 1 januari 2015 alle dieselolietanks aan de eisen moet voldoen. Verwacht wordt dat dit besluit per 1 januari 2012 van kracht zal zijn. Een onduidelijke situatie van een half jaar dus: een agrarier die tussen 1 juni 2011 en 1 januari 2012 een oude tank heeft staan is dus in overtredeing, terwijl het na 1 januari 2012 geen probleem meer is.


De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) gaf al aan dat zij momenteel niet kan handhaven vanwege de onduidelijkheden. Er zijn ook gemeenten die tot 1 januari 2015 geen actie ondernemen wat betreft dieselolietanks.  Daarnaast vinden de NFO en de LTO dat de regels voor dieselolietanks te ver zijn doorgeschoten. Zij pleiten voor een beperkt set regels voor dieslolietanks op agrarische bedrijven, die recht doet aan het beperkte milieurisico. De NFO wil af van de standaard doorverwijzing naar de publicatiereeks gevaarlijke stoffen (PGS 30) voor agrarische tanks kleinder dan 5.000 liter. Het ministerie van I&M (voorheen VROM) heeft laten weten dat zij hier weinig voor voelt. Via de politieke lijn gaat NFO dit standpunt bevechten.


Bron: Fruitteelt 10, maart 2011

 

Meld u aan voor de nieuwsbrief van BOL

Aanmelden
  • BOL Installatiewerk is
    Kiwa gecertificeerd