Laatste nieuws

3 februari 2017 Overlijden algemeen directeur Hans Bol

Met grote verslagenheid moeten wij u melden dat op 3 februari 2017 is overleden onze algemeen directeur Hans Bol. Hans was al geruime tijd ziek.

 

Voor meer informatie verwijzen wij u naar bol.nl/condoleance

1 november 2016 Primeur voor SuperOil in Dronten

De nieuwe oplegger is een fonkelnieuw concept waarvan SuperOil de primeur geniet, een tankwagen met een inhoud van 48.000 liter maar wel twee meter kortere lengte. De twee achterste assen van de drieassige oplegger zijn elektrisch meesturend, daarmee behoudt hij de wendbaarheid van de kleinere wagens.

17 juni 2016 Introductie SuperOil Al meer dan 50 jaar verzorgt BOL Handelsonderneming B.V. voor u de levering van diesel en andere producten op de door u gewenste locaties. Om onze herkenbaarheid als leverancier voor diesel en andere brandstoffen te benadrukken introduceren wij SuperOil. 11 april 2016 Nieuwe dieseltanks geleverd 6 nieuwe dieseltanks werden afgelopen week afgeleverd bij BOL. Deze tanks zijn uiteraard bestemd voor klanten van BOL. Het betreft 5 maal een 5m3 tank en eenmaal een 4m3 tank. Heeft u interesse in een nieuwe dieseltank? Neem dan contact met ons 7 april 2015 AdBlue voor personenauto's In vrachtwagens is het gebruik van AdBlue-toevoeging al jaren gebruikelijk om aan de Euro 5 en Euro 6 norm te kunnen voldoen. Ook in personenauto's zien we dit nu vaker terug.  Volgende 5 items >>

Brandstofaccijns niet omhoog

20 november 2010

EVO en TLN zijn voorlopig gerustgesteld door staatssecretaris Weekers (Financiën). Deze reageerde op berichten dat het kabinet de brandstofaccijns wil verhogen. Volgens Weekers is dit nu niet aan de orde en alleen in de toekomst mogelijk als omliggende landen hetzelfde doen.

 

Ongeveer 80 procent van de totale heffingen voor een vrachtauto bestaat al uit (diesel)accijns. De laatste 20 procent aan vaste heffingen (motorrijtuigenbelasting en Eurovignet) is ook nauwelijks in accijns om te zetten. Vaste heffingen zijn namelijk vastgelegd in EU-regelgeving, met de bedoeling een internationaal ‘level playing field’ te creëren.

 

Het Eurovignet is een vast bedrag dat in een verdrag met een aantal lidstaten is afgesproken. En de motorrijtuigenbelasting is voor vrachtauto’s zwaarder dan 12 ton gebonden aan een EU-minimumniveau.

 

Een verdere verhoging van accijnzen zou een lastenverzwaring voor het vervoerend bedrijfsleven betekenen. Juist in deze tijd van een broos economisch herstel is dit onwenselijk, aldus EVO en TLN.

 

Meld u aan voor de nieuwsbrief van BOL

Aanmelden
  • BOL Installatiewerk is
    Kiwa gecertificeerd